المتابعون للمدونة

الأربعاء، 2 مارس 2016

غضب


غضـــب 

مانا دلعتِك

أحلى كلام ملهوف سمّعتك

مِلكك قلبي وروحي بتاعتك

أيوة أنا بغرورك متّعتك

ما هو لو كنت بكفي رزعتك

ولا زهقت وجيت ودّعتك

للوحدة المُرّة قوام بعتك

ولاّ انا من غيرتك ولّعتك

وفْ شر عمايلك وقّعتك

كنتي سهرتي تبصي ف ساعتك

تدعي عليا عشان دمّعتك

تكذبي على نفسك ببراءتك

تتهميني بأني خدعتك

وبإني بمرّر أيامك

وبإني ف وهمك ضيّعتك

وبأنك مسكينة معايا

وانا مجرم شرير لوّعتك!

لا يا ملاكي، إلعبي غيرها

واضحة خلاص اللعبة بتاعتك

وإياكي تاني تتحديني

فوقي وإلا بهجري وجعتك

أنا أقدر أمحيكي ف لحظة

زي ما في الشعر أنا أبدعتك

أيوة يا ساذجة، ما بتهددشي

آخرك بالونة، وفرقعتك!

عايزة تروحي لواحد غيري؟!

هوّ انا يعني يا روحي منعتك؟!

يلا قوام انسي اللي ما بينا

آسف إني ف يوم صدّعتك!

 

محمد حمدي غانم

1/3/2016

 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

صفحة الشاعر